יום שלישי, 17 במאי 2011

לימודי עיצוב פנים והום סטיילינג בישראל


היי חברים,
לאחרונה אני מקבל המון מיילים  מאנשים מקסימים שרוצים ללמוד עיצוב ומבקשים ממני המלצות על מקומות לימודים.
אז ראשית אני רוצה להודות לכולם על המילים החמות והפרגון, זה בהחלט מחמם  לי את הלב, ואני נהנה לשמוע מכם.

בעיניי עיצוב הוא בהחלט מקצוע שמצריך לימוד. אף אחד לא נולד עם ידע מושלם בתורת הצבעים, קומפוזיציה וכן הלאה.
אבל אין די בכך-  חייבים גם ללמוד להתפתח ולהעשיר את הידע  במקצועות תומכים: תולדות האמנות, אמנות מודרנית, קצת פילוסופיה, תודעת שירות, חומרים, בדים, תאורה  וכו', שכן עיצוב לא מתעסק במוצר אלא באדם.

אני אישית למדתי את אמנויות העיצוב עוד לפני האוניברסיטה, ואחר כך למדתי בבצלאל צילום. עולם הצילום, שמשיק לעיצוב בנקודות רבות, הכין אותי לעיסוקי היום, וכמוהו גם העבודה המעשית כשכיר, שבה עשיתי הכל, החל מניקיון וסידור מחסני בדים ועד קניינות בחו"ל, ניהול פרויקטים גדולים, סטיילינג וכמובן עיצוב.
לכן אין ביכולתי להמליץ על מסגרת מסוימת ללימודי עיצוב פנים. כיום יש פריחה של מוסדות ללימוד עיצוב (ביניהם קורס לימודי תעודה בשנקר, מכללת בניין ודיור, מכון קווים ועוד), מה שמבורך בעיניי אך גם מצריך יותר מתמיד בדיקה מעמיקה. אם אתם מתעניינים בלימודים באחת המסגרות האלה, נסו לחפש (גוגל תמיד עוזר) מעצבים בוגרי אותו מוסד ובקשו את חוות דעתם. תמיד עדיף ללמוד מטעויות של אחרים, לא?

אם אנחנו דנים בנושא הלימודים, מעניין לראות מה שקורה בארה"ב בהקשר הזה. במדינות רבות בארצות הברית, רק מעצבים שלמדו באוניברסיטה והינם חברים באחת האגודות (למשל ASID) זכאים לעצב, וכל אדם אחר נקנס בסכומי עתק אם הוא עוסק במקצוע. האבסורד בכך הוא שחלק מהמעצבים הגדולים ביותר בארה"ב ובעולם לא למדו לימודים פורמליים מעולם, אלא התמחו אצל מעצבים ואדריכלים אגדיים וכך רכשו את נסיונם. כך למשל קלי וורסטלר, (שהתמונות של עבודותיה מעטרות פוסט זה) שידועה בטעמה המטורף לחלוטין אך במקרים רבות - גאוני.

אני מקווה שעזרתי, ואשמח לשמוע את דעתכם בנושא בתגובות כאן או בדף הפייסבוק שלנו.
המשך יום נפלא
גילי


{photo credit: kelly wearstler via gili ungar}

אין תגובות: